Lavastajat paelub Casanova
Tartu Postimees, Raimu Hanson
David Sonnenbluck teeb täna Vanemuises viimase proovi, et tuua vaatajate ette tantsulavastus «Casanova». See on lugu Voltaire’i ja Mozarti kaasaegsest seiklejast, poeedist ja muusikust.
Olete lavastanud «Casanovat» varemgi. Kus?
Ma olen toonud «Casanova» vaatajate ette õige mitmel korral, kõigepealt muidugi kümmekond aastat tagasi oma trupiga Belgias. Hiljem olen oma «Casanovat» lavastanud Ameerikas, Poolas, Prantsusmaal, Itaalias – igal pool!
Millised erinevused on seekordses lavastuses võrreldes eelmistega?
Erinevusi ei ole. Koreograafia ja lavastus on täpselt sama. Ainult tantsijad on teised.
Mida lisab Casanova rollile vanemuislase Colin Thomas Maggsi kehaline isikupära ja tantsumaneer?
Igaüks on rollides pisut omamoodi ja mulle see meeldib. Väga huvitav on näha, mida tantsija karakter sellele rollile juurde annab – seda enam, et olen ka ise Casanovat tantsinud. Colin on väga tundlik ja suurepärane tantsija. Tal on kõik olulised omadused selle rolli loomiseks.
Miks teid paelub 18. sajandil elanud veneetslane Giacomo Casanova?
Ta oli oma aja kohta hull, kuid sealjuures väga elegantne mees. See vastandlikkus teeb ta võluvaks. Kõik on kuulnud Casanovast, see on maailmakuulus nimi.
Miks on nimetatud «Casanovat» sensuaalseks lavastuseks?
Kui te tulete vaatama, siis mõistate. Mulle meeldib töötada sensuaalsust rõhutades. Balletis on keha väga tähtis ja teatrikülastajad tegelikult otsivadki lavalt sensuaalsust. Ja et meie keeruline maailm mõjub sageli rusuvalt, siis tulevad inimesed balletist otsima ilu, unistusi ja ainet fantaasialennuks.
Kus te teete järgmise lavastuse?
Lavastan kodumaal oma trupiga «Tuhkatriinu».